Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Knöl i magen?

Av sandra - 5 juni 2011 08:36

Vi satt i soffan efter vi hade badat våra prinsar den 31/5 då min sambo skojar om att joel verkligen hade fått regäla magmuskler. Men efter nogare kontroll och gemfört mellan barnen så insåg vi att det var något som inte skulle vara där. Så dagen där på så tog jag kontakt med barn läkaren i vara. Vi fick en tid och åkte in där vi blev vidare skickade till barnmedecin på kss. Onsdagen den 1/6  var vi först på ett ul sedan så fick dom göra ett till på eftermiddagen. Då dom konstaterar att det var en stor förändring i levern en tumör  . Massa tankar for runt i huvudet och mycket tårar kom det från hela familjen. Vi förstod på en gång men vela inte ta till det till oss då det var vårat EGET BARN, det är ju inget som skulle hända oss. Det togs en massa prover och senare på kvällen var vi ner på en lugng röntgen. Där såg allt bra ut inför ct-röntgen som vi skulle göra på torsdagen. Då blev vår lilla prins sövd för första gången och allt de gick bra! Tack och lov under dom här dagarna så har lille Joel bara mått bra.  På torsdag kväll kom vi ner till drottning Silvias barnsjukhus, där vi blev välbemötta.    Storebror Theo har under dom här dagarna varit hos sin mormor och morfar som kom ner för att hjälpa oss.. De Tackar vi givet vis för och allt stöd från vänner med är skönt att ha .  Fredagen började med att Joel fick  fasta frå 04.00  och det var ingen hitt då han inte fick komma in på op förns 14.00, vi som inte är vana med barn skrik tyckte det var riktigt jobbigt. PÅ op skulle dom sätta in en CVK och gjorde en biopsi. När han väl vakna till liv så åta han lite och somnade sedan om. Trött liten kille efter morfinet och narkosen... Samma dag kom dom in och konstaterade att det var en elakartad tumör.... Än en gång var det mycket tårar förmodligen kommer det vara så många dagar, veckor, månader framöver.  Vem vet men HOPPET har vi givet vis att våran Älskade son ska klara sig. Vi vet också att det är goda chanser. 


Nu har ni en början på våran långa väg till tillfrisknande!  <3 Joel, Daniel, Theo <3

 
 
Malin

Malin

5 juni 2011 10:48

Livet är så orättvist!! :( Vi älskar er!
Joel kommer att klara de här, han är en kämpe! jag hoppas och ber för allt i världen!

styrkekramar till er alla 4!!

http://maljaa.bloggplatsen.se

sandra

5 juni 2011 11:06

Det är ju de! Det hoppas vi verkligen med!
Vi vet även att ni finns där. kramar tillbaka

 
Therese

Therese

5 juni 2011 19:21

Ja livet är verkligen orättvist! Jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag tänker på er och sänder er massa styrka, stöd & hopp igenom denna resa! Kramar!

http://tessiiee.bloggplatsen.se

sandra

6 juni 2011 11:07

Vi tackar för dom tankarna!

 
Ingen bild

Lisa

5 juni 2011 20:56

All styrka till er och lilla underbara fantastiska Joel<3

Vi finns här..
<3<3<3

sandra

6 juni 2011 13:33

De tackar vi för!

 
Ingen bild

TildaSaisa

19 juni 2011 18:38

Men fy vad hemsk :(
Önskar er all lycka!

sandra

19 juni 2011 19:28

Tackar!

 
Ingen bild

Issa

19 juni 2011 20:30

Älskar er gumman!!!

sandra

20 juni 2011 19:19

Saknar.... er!!!

 
Eva

Eva

19 juni 2011 23:06

Å nej! Var förälders mardröm att barnen ska bli sjuka :(
Jag hoppas innerligt att ALLT går vägen för Er!

Många varma styrkekramar till Er!!

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

sandra

20 juni 2011 19:37

Verkligen mardröm... Inget man tror ska hända sina egna barn! Tackar för dom orden! =)

 
Ingen bild

Julia

19 juni 2011 23:12

Hemskt! Ni ska veta att jag önskar er all, all lycka i världen för att lilla pojken ska bli bättre! Stora kramar!

sandra

20 juni 2011 19:37

Vi tackar så hemskt mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra - 11 augusti 2011 10:04

Godmorgon!! Tänk va tiden går fort idag blir prinsarna 7 månader....  Dock ingen rolig dag för våran lilla Joel som blir opererad just nu förmodlign!  Lillprinsen fick somna in i min famn innan jag lämnade över han till personlaen på operationen kä...

Av sandra - 5 augusti 2011 08:48

Godmorgon! Vad står på schemat idag då? Jo vi ska åka en vända till Hjo och hälsa på  Tobbe och Tilda med sin fina mage :) grabbarna slog upp sina blåa ögon strax efter fem i morse åt då sedan så lyckades vi få dem att somna om till åtta i alla fal...

Av sandra - 4 augusti 2011 22:07

Jaha då var man hemma igen!  Blev tyvärr ingen operation idag då det var fullbelagt på IVA... Där förmodligen våran prins skulle ha tillbringat första dygnet! Känndes tugnet att åka hem men vi vet ju ändå att dom gör det bästa för Joel. Så nästa veck...

Av sandra - 3 augusti 2011 20:27

Så där då satt vi på Ronald Mc donald igen! Blev en tidig morgon idag då vi skulle hinna med allt innan vi skulle åka men det gick fint det med! Inskrivningen gick bra med Joel fick träffa läkre och även narkosläkren! Bler verkligen en lång dag i mor...

Av sandra - 2 augusti 2011 20:17

Gud va dålig jag är på att skriva här..... Kan börja med att säga grattis i efterskott till älsklingen som säger att han blivit myndig nu men det vet jag inte om jag håller med om ;) Annars så rullar det på som vanlig har varit i dalarna en vända...

Presentation

Sandra

Jag lever ihop med min sambo Daniel sedan 4 1/2 år tillbaka. Januari 2011 kom våra efterlängtade prinsar till världen. Enäggstvillingarna Theo och Joel. I slutet av Maj kände min sambo en knöl i Joels mage. Så vi uppsökte läkare och det visade s

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards